Връзката между залозите и телевизионния футбол

Връзката между залозите и телевизионния футбол

Rate this post

В последните дни стана ясно, че ръководството на Английската Висша лига водят спешни разговори с експерти по кибер сигурност в опит да спрат феновете да гледат най-високото ниво на английския футбол по незаконни онлайн стриймове.

 

Този въпрос е от изключително голямо значение за Премиър лийг, които продадоха правата за излъчване на живо на двубоите от първенството във Великобритания на BT Sport и Sky за милиарди. Цената бе толкова завишена на базата на изследванията, че Висшата лига на Англия привлича младите и заможни зрители, които са търсени от рекламодателите.

 

Как „гео-оградата“ – техника, при която на потребителите им се спира достъпа до съдържание, което е достъпно в други райони – може да бъде успешно приложена на този етап е трудно да се каже, но Висшата лига твърди, че вече има блокирани 45 000 незаконни стриймове само за последната година.

 

Но според някои оценки на специалисти в индустрията около 1 млн. британци гледат нелегалните стриймове всяка седмица, така че от Премиър лийг много добре знаят, че имат да свършат още много работа в това отношение.

 

Най-големият проблем възниква в 5 часа българско време всяка събота, когато по великобританските телевизии не се предава никакъв футбол, но се предава на живо по стотици други държави.

 

Повечето специалисти в спортните залози – включително Gaming Economics – твърдят, че развитието на футбола на живо по различни стрийминг канали е един от най-големите катализатори на футболните залагания през последните десет години и продължава да бъде така и днес.

 

Много букмейкъри станаха сами по себе си едни своеобразни ТВ канали. Bet365, например, предава около 5 000 футболни двубои на година. Преките предавания доведоха до огромен скок в активността в залозите на живо в букмейкъра. Преките предавания вече са ключов компонент в залозите.

 

Много клубове от Премиър лийг имат спонсорски и други сделки с онлайн букмейкъри. Букмейкърите дават парите си на клубовете, само за да имат шанса марката им да достигне до международна публика чрез телевизията и така да си спечелят предимство в толкова конкурентния пазар.

 

След като BT и Sky платиха 5,1 млрд. лири за правата да предават на живо мачовете от Висшата лига в следващите три години – със 71% повече от предишните сделки – те ще искат спешни отговори и стабилни системи много преди старта на сезона през 2017 г.

 

Както един източник, близък до Висшата лига, наскоро отбеляза: „Целият бизнес модел се основава на идеята продукта да достигне до зрителите„. Очевидното предизвикателство през Премиър лийг е да се увери, че става въпрос за правилните зрители.