Испанската компания за спортни залагания, Sportium, разшири дългосрочното си спонсорство с най-голямата футболна лига в страната.
В края на миналата седмица Sportium обяви, че е разширила официалното си партньорство за залагания с Ла Лига за още две години. Sportium, съвмudестното предприятие на местния игрален оператор Cirsa и британския букмейкър Ladbrokes, първоначално подписа с Ла Лига през 2014 г., а сега ще продължат връзката си през сезона 2018-19.
Изпълнителният директор на Sportium, Алберто Елхаррат, заяви, че отношенията с Ла Лига са успешни от самото начало, като операторът се радва на голяма популярност на своята марка. Президентът на Ла Лига, Хавиер Тебас, също беше доволен.
Sportium очевидно цени испанските си спортни взаимоотношения, след като миналата година добави многогодишно партньорство за залагания с най-добрата баскетболна лига в страната – Liga Endesa. Условията по удължаване на партньорството с Ла Лига не бяха разкрити, но Елхаррат заяви, че испанският букмейкърски пазар е бил „много конкурентен сектор“, а Sportium не е била единствената компания, която иска да се радва на известна експозиция в Ла Лига, така че можем да се предположим, че не им е излязло евтино.
Испанските оператори получават известна помощ от регулаторните органи за хазартни игри, които се отклоняват от местните спортни франчайзи, заличавайки сделки с азиатските оператори за онлайн залагания, които нямат лицензи за испански игри. Отборът от Ла Лига, Реал Бетис беше принуден да сложи край на спонсорството си с UED Sports миналото лято поради връзките на компанията с лицензирания от Филипините UEDBET.
Индустрията за онлайн залагания е станала много важниа за испанските спортни франчайзи. Данните, събрани от асоциацията за онлайн хазартна индустрия на JDigital и споделени с AzarPlus, показват, че общата инвестиция в спонсорство и рекламиране от испански лицензирани онлайн оператори за спортни залагания с местни спортове възлиза на €138 млн. през 2016 г.
Тази цифра е много по-голяма, когато се включат и други онлайн оператори (казино, бинго и т.н.). Италианските лицензирани онлайн хазартни компании инвестираха €226,5 млн. в маркетингова дейност, свързана със спорта, през миналата година, близо 38% повече в сравнение с предходната година. Делът на букмейкърите в този обем е намалял от 81% на 61% от 2015 до 2016 г.