Италианският футболен клуб „Милан” сключи първата си азиатска регионална спонсорска сделка с онлайн хазартния оператор „Vwin”.
В понеделник лицензираният от Филипините, Vwin, обяви новата си роля като Официален регионален партньор на Милан от Серия А, отбелязвайки първата такава регионална сделка с клуба. COO на клубът, Лоренцо Джорджети заяви, че сделката е „важна стъпка в развитието на нашата търговска стратегия на този ключов пазар„.
Финансовите условия на сделката не бяха разкрити, а продължителността беше описана само като „многогодишна“. Vwin пое подобно партньорство преди една година с конкурента на Милан в Серия А, Ювентус. Vwin няма лиценз да предлага залози в Италия, което означава, че сделката е изцяло насочена към повишаване на профила на оператора сред азиатските футболни фенове.
Британски сайтове за онлайн хазарт направиха грешен маркетингов ход.
При по-малко позитивни спонсорски новини, няколко лицензирани оператора за хазартни игри в Обединеното кралство си носят срама, след като някои от клубовете в Английската Висша Лига спонсорират публикувани снимки на играчите на техните младши отбори, носещи официален комплект с логото на хазартните компании.
Sunday Times първи показа непълнолетни играчи на отбори като Нюкасъл Юнайтед, Стоук Сити, Суонси Сити и Уест Хем Юнайтед, носейки комплект за популяризиране на техните спонсори Fun88, Letou и Betway.
Снимките бяха взети изтеглени от интернет пространството след публикуването на разследване на Times, а смутените клубове твърдяха, че снимките са качени „по невнимание“.
Асоциацията за дистанционен хазарт (RGA) призна, че снимките представляват нарушение на съществуващите правила за рекламиране на хазарт, но главният изпълнителен директор на RGA, Клайв Хоуксууд, предложи „неподходящото“ използване за маркетингови цели на момчетата на клубовете.
Времето на това лошо действие не може да бъде по-неподходящо за операторите на онлайн хазартни игри в Обединеното кралство, чиито дейности се гледат под все по-мощен микроскоп. Миналия октомври Комисията за хазарта в Обединеното кралство и други регулаторни органи специално поръчаха онлайн оператори да изчистят маркетинга, насочен към децата, от техните уебсайтове, дори ако активността, която се популяризира, не е за игра с реални пари.
През същия месец, след преглед на хазартната индустрия от страна на правителството на Обединеното кралство, бе решено да не се налагат допълнителни ограничения върху рекламата по телевизията или чрез спонсорство на екипи, въз основа на проучвания, показващи, че „разпространението на рекламата не изглежда свързано с развиването на проблемните хазартни игри„. Операторите трябва да бъдат разумни и да не дават на правителството поводи да преосмислят това заключение.