Мажоритарният акционер на централния и източно-европейски оператор за залагания „Fortuna Entertainment Group“ (FEG) иска да направи дружеството частно, за да се конкурира по-добре с основните си съперници.
Във вторник FEG обяви, че Fortbet Holdings Ltd е направила необвързваща оферта за придобиване на 100% от FEG и да заличи дружеството от фондовите борси в Чешката република и Полша. Fortbet притежава понастоящем почти 80% дял в компанията, след като увеличи своя дял от 68% през миналата година.
Офертата на Fortbet за придобиване на всички останали акции на FEG оценява компанията на близо €450 млн.. Предложените цени в размер на CZK 182.5 или PLN 29.8 представляват съответно 54.2% и 53.5% от средната претеглена цена на FEG за 12 месеца.
Каква е целта на Fortbet?
Обосновката на Fortbet за това, че иска да направи FEG частна, включва освобождаването на компанията от задълженията й за публично оповестяване, което според Fortbet е „сериозен недостатък, тъй като големите конкуренти на Fortuna са частни компании, които са обект на по-малко обширни и прозрачни изисквания за отчитане“.
Fortbet също така се стреми да освободи FEG от „регулаторните аспекти и аспектите на спазване на правила, свързани с регистрацията, които налагат значителна финансова и управленска тежест …, която не е компенсирана в достатъчна степен от ползите, които често се свързват с регистрация„.
Fortbet твърди, че частната FEG ще може „по-лесно да се възползва от пазарните възможности и да приеме по-агресивна стратегия за придобиване„, като същевременно позволи „по-голямо съсредоточаване върху дългосрочните цели“ и намаляване на разходите, свързани с двойното обявяване.
Управителният съвет на FEG изтъкна подкрепата си за купуването от Fortbet и планира да насрочи извънредно общо събрание, което да позволи на акционерите да обсъдят предложението. Ако се предположи, че всичко върви по план, FEG очаква изкупуването да започне на 23 януари и да приключи на 23 февруари.
FEG наскоро обяви стратегия за агресивна експанзия, за да надгради миналогодишните си придобивки, които помогнаха на компанията да влезе на много нови пазари, включително Румъния, Хърватия и Испания.