ASA изказа мнение относно реклами на Paddy Power и Bet365

Новини

ASA изказа мнение относно реклами на Paddy Power и Bet365

Рекламният контролен орган в Обединеното кралство е открил грешка в препратките на Paddy Power от  думите на Уесли Снайпс, едновмременно с това отхвърля твърденията за социална безотговорност срещу Bet365.

В сряда органът за рекламни стандарти (ASA) издаде решения по редица жалби срещу маркетинговите усилия в областта на хазартната индустрия, въпреки че никой от тях не е толкова смущаващ, колкото епичното разочарование от  миналата седмица на афилиейт медия.

Първият случай включва промоцията на Paddy Power за боксовия мач от миналия месец на Флойд Майуедър срещу Конър МакГрегър. Два вестника обявиха решението на компанията да изплати залози за Мейуедър по-рано, използвайки лозунга „Always Bet on Black“.

Вестниците получиха девет оплаквания от читатели, разстроени от това, че се използва расата на Майуедър, и по този начин те вярваха, че рекламата може да причини сериозно или широко оскърбление.

Paddy Power свободно призна, че рекламата се позовава на расата на Мейуедър, но отрече всякакви опити за извършване на оскърбление. Фразата е известен цитат от черния актьор Уесли Снайпс във филма Passenger 57, което Paddy Power очаква от читателите да разберат.

От оператора също така заявиха, че самият Мейуедър е одобрил кампанията и „я е намерил за забавна, а не за обидна или унизителна„. Всъщност, бельото, което Мейуедър носеше (на снимката), бе със същия лозунг, а Мейуедър не е бил длъжен да го прави като част от сделката си със бетинг компания.

ASA отговори на жалбоподателите, като призна, че Paddy Power не е възнамерявал да извърши каквото и да е престъпление, но попита дали всички читатели ще разберат, че лозунга е филмова котировка. ASA също така отбеляза, че борбата е между членовете на две различни състезания и по този начин поканата винаги да залагате на черен боксьор над бял, може  вероятно да причини сериозна обида.

Bet365 печели

Във втория случай жалбоподателят се изправи пред телевизионната реклама на Bet365, включващ четири различни лица, използващи функциите на компанията за предаване на живо в четири различни локализации, докато Рейн Уинстоун заяви, че „няма нито един миг, в който да не мога да се потопя изцяло в спорта. „

Жалбоподателят е убеден, че ТВ спота, който се появи през юни, насърчава прекомерния хазарт, независимо от липсата на визуални указания за поставянето на залози и единственото устно споменаване на хазарта, когато Уинстоун съобщи, че е „член на любимата световна компания за спортни залагания и залага отговорно в bet365. „

ASA отхвърли жалбата, като заяви, че рекламата „не изобразява или насърчава хазартно поведение, което е социално безотговорно или изобразява хазарта като абсолютно необходимо или има предимство в живота“.

Isiris Racing Services рекламира печалби

В последния случай е установено, че отпечатаната реклама от Racing Post  за хазартния типстър Isiris Racing Services е била направена от подвеждащи и неоснователни твърдения относно възможността на клиентите да спечелят.

Рекламната твърди, че клиентите могат да „натрупате 4-цифрена печалба или да продължат с нас БЕЗПЛАТНО, докато не го направите„. Рекламата също така твърди, че услугата е била успешна за „27 от 30 залога„, за предходните два месеца.

ASA призна, че заявката за „4-цифрова печалба“ предпоставя играчите да продължат да използват услугата, докато не достигнат достатъчни печалби, но заяви, че клиентите вероятно ще разберат твърдението като „показател за бъдещо представяне„, което не беше подкрепено от никакви доказателства.

ASA също така определи, че Isiris е направила повече от 30 залога за определения период и един от предполагаемите „печеливши“ залози всъщност е бил губещ.

ASA предупреди Isiris, че бъдеща реклама, включваща твърдения за печалба „трябва да се основава на коефициенти, които биха могли да бъдат постигнати от повечето клиенти и е необходимо да бъдат обосновани“ и че препратките към поставените залози трябва да бъдат подкрепени от солидни доказателства.